Bangga Tahap Tidak Dapat Diselamatkan !

ASSALAMMUALAIKUM  ! Huh - hye all my readers ! pakcik makcik kaka adik abang semua  !
tadi time tengah on9 FB ACC . suddenly , mai pulak ilham nak buat entry kat blog bushuk aku nieh !  haha ^^ setelah lama aku ON9 dan setelah lama orang yang ON9 dulu dari aku pun dah OFF9 dah ! entah 2 depa dah ada kat alam barzah bukan ! alam mimpi lahhhh ! masya-Allah ! 
lock luck sunggoh haish tengah2 hari nieh ! uke , masa itu emas right ? so ,, kita terus ja pegi kat tajuk entry kita ! ^ Bangga tahap kritikal !  

Sebelum tu nak tanya soalan yang agak tidak berapa pandai ni ! semalam AHAD kan ? oke betol AHAD ! so , harus lah ada KEN ..... KEN... ken apa ? KENDURI lahhh ! series habaq , aku tak berapa suka pegi kenduri ! tapi terpaksa pegi sebab semalam nak terus pegi kenduri COUSIN kat taiping ! perhhh ! memang terkejut gorilla aku dengar kena pi taiping pulakk dah ! o.O" okay FINE ! aku dipaksa pegi ! aku pun dengan tak berapa nak rela hati ni pegi lah jugak ! time dalam kereta ..... ngekkk ! soklan stupid tue ! ada ka orang masak time dalam kereta ? bapak aku drive lah , mak aku tengok jalan ! aku tidoq lahhh ! tunggu pa lagi ?! aku bukak ja mata ! macam kat dalam cita UPIN IPIN GENG ADVENTURE IS BEGGIN ! ha ? memang penuh hutan ! tak la penuh mana pum 0.0" . bayak pokok and ada rumah besaq kecik , kecik besaq ! rumah depa suka hati ja depa nak buat tang mana ! haha ! ^^ berselerak ! oke lah lagi ! kat keduri tuehhh ? apa kah yang terjadi ? 
-
-
-
-
'H'u'j'a'n 'w'ey'h' ! naseb baik bawak payung ! hu ! lepas tue , aku , mama , abah terus masuk rumah tuan punya rumah lah ! masuk bilik pengatin , and then pengantin perempuan tue panggil mak aku cmnieh ! " MAK ANDDAK ! " oke , so dia kenal lah pamily aku ! pastueh pengatin pompuwan tue kiss aku cam cousin yang dah bertahun tak jumpa ! series ! aku pon tak berapa kenal sebenarnya ! tapi kan ? muka dia memang familiar lahhh ! oke lupaaa ! lepas dah jumpa pengatin perempuan tu , kami tak nampak pengantin laki tau ! ta pa lah , kami pun keluar bilik tue and tengok hantaran depa ! perhhh ! GUCCI , HANDBAG, SHOE ! 
semua mahal - mahal weyhhh ! kira aku terkejut gak lah kan ?!! THEN , mak aku tanya lah mak sedara pengatin tueh [ yang ni aku kenal ] . rupa - rupanya ! my cousin tu kawin dengan !!! o.O " ha ??!  ter kejutnyaaaa aku ! makk aii !
-
kawin dengan ANAK CHEF WAN weyhhhh ! CHEF RIZ MASTERCHEF tuehhh ! korangg mesti tengok MASTERCHEF kan ? chef yang muda, hensem , rambot panjang tue lahhh ! series , aku pun tak percaya ! aku hidup lagi ke tak nie ha ?? please sedarkan aku ! ^^ betol lahh aku hidup lagi ! wahhhhh ! maknanya aku ada lahhh ikatan persaudaraan dengan CHEF RIZ A.K.A ANAK CHEF WAN , DENGAN CHEF WAN sekali lahhhhh ! patut lah hantaran macam WEDDING OF THE YEAR ! huyooooo ! im not dreamming ! ^^ 

Lepas sembang punya sembang baru kami tahu yang rupanya COUSIN aku tueh memang artis pon ! pelakon lahhhh ! ACTRESS betol ka aku eja ? ahh , mampus lahh ! kalau nak tengok muka cousin aku tu korang tengok lah cerita  MANTERA & SEBELUM 5 PERKARA . yang sebelum 5 perkara tu ada ja setiap petang tv 3 kot ! okay , aku dah boleh terima hakikat ! ha , kalau tidak depa ajak lah aku , mama , abah aku makan dinner kat dewan ! yang ni kena ticket yeaaa ! tak boleh nak suka - suka hampa ja nak datang ! tapi , mak aku tolak sebab malam tu abang aku nak balek ! :'P ta pe lah tak dah rezeki mau jumpa CHEF WAN & ARTIS laen ! kat dewan lah baru artis2 mau turun ! haha ! ^^ korang tak percaya ka ? meh aku tunjuk gamba . oke ? tengok tau ! 

Ha ! ap cer ? tak pecaya lagi kah ? ta cukop ? sat nahhh ! (:
sama kea ? eh , entah lahhhh ! biar lahh dah korangg ta caye un ?
jappp . nieh mmng klau koranh ta caye lagi tatau lahhhh ! 
ta caya agi ka ? kalau ta caya dah tatau aku nak buat lagu mana ? bukan setakad lagu , melodu pon tak dpat lahhhh ! 
untuk mengakhiri entry kali ni . NAHHHH ! ambek hanggg ! aku boh gamba minah nieh ! hahaha ! yang nieh pon artis jugakk ! di alam mimpi sana ! :pp ni lahhh saiaaa ! 
^  DIEBA ISMAIL ^  hahaa !
oke lahhhh . memang dah panjang dah entry aku kali nieh ! so ? apa lagi ? aku tulis susah payah koranggg tanak baca pulakkk ?! haishh memang nak kena saman nieh ! kalau aku artis2 kat luar sana tu memang korang dah turun naek mahkamah daah ! hahah ! ^^ 
and hiasi hidup anda dengan senyuman anda yea ! ASSALAMMUALAIKUM buh byee ! :*